Parijs-reis met onze school #deel1

Hier ben ik weer! En met wat voor een artikel! Persoonlijk vind ik dit heel leuk om te schrijven, want ik hou wel van reizen en zeker als het met mensen is die ik leuk vind. Vorige week woensdag, donderdag én vrijdag zijn we met school naar Parijs geweest: De Parijs-reis! Ik was al wel eens in Parijs geweest. Dit was toch anders, maar zeker zo leuk! Ik heb er dan ook de volle 3 dagen van genoten!

Aan de titel konden jullie waarschijnlijk al zien dat er meerdere delen komen van onze Parijs-reis. En dat is ook zo, we zijn 3 dagen gegaan, dus ook 3 artikels. Want we hebben echt heel veel gedaan in die 3 dagen, onze planning zat echt heel vol. Maar laat ik jullie meenemen naar het avontuur dat ik beleefde.

Dag 1

Voormiddag

Ja, de eerste dag hebben we niet veel gedaan in de voormiddag. Om 6:45 uur in de ochtend zijn we vertrokken met de bus. Dat was echt heeeeel vroeg. Dan zijn we rond ongeveer 13:00 aangekomen in Parijs en zijn we uitgestapt aan Place de la Concorde.

Namiddag

Eenmaal uitgestapt op Place de la Concorde hebben we zelf nog wat gegidst. Dan zijn we doorgewandeld naar La Madeleine en wauw! Dat vond ik een prachtige kerk! Ik vind dat de kerk een beetje lijkt op een tempel.

Daarna zijn we nog even langs Place Vendôme, waar het Ritz hotel is, gewandeld. Het was echt al heel warm die dag en dus vond ik Place Vendôme maar niets, want ja… Er was geen schaduw. We liepen verder naar Jardin des Tuileries. Ik vond het een heel mooi parkje.

Dan kwamen we aan bij het Louvre! Dat was echt leuk! Ik vond de kunstwerken die wij gezien hebben dan ook echt mooi. En natuurlijk mag ik de glazen piramide niet vergeten te vermelden. Binnen in het Louvre was het echt heel groot. (Als je mij alleen had laten rondlopen, was ik waarschijnlijk verdwaald. ;D)

Nadat we het museum hadden bezocht, hebben we daar ook iets gegeten. We kregen een César Salade als voorgerecht, pasta met pesto als hoofdgerecht en als dessert kregen we iets met citroen, maar ik weet niet precies wat het was.

Avond

In de avond zijn we nog even langs het stadshuis gewandeld en langs Centre Pompidou. Als laatste van de eerste dag gingen we naar Montmartre met de Sacré-Coeur Basiliek. Het was echt leuk om het eens te zien als de zon al aan het ondergaan was. Helemaal bovenaan kon je heel ver kijken, het uitzicht was echt heel mooi. Nadien kregen we dan wat vrije tijd op Montmartre. Yinthe en ik hebben dan een leuk plaatsje gevonden om mooie foto’s te maken. Dat was echt heel leuk!

Na Montmartre zijn we naar ons hotel gegaan en zijn we eigenlijk onmiddellijk gaan slapen. Maar het was echt een topdag!

Birgit xoxo

Ps. Volg mij ook op mijn social media:  ♥ Instagram

♥ Pinterest

♥ Follow

What do you think of this post?